"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

onsdag 1. mai 2013

Kom mai du skjønne...



De fleste vårer har frøene kommet litt for seint i jorda her i huset.


Derfor tok vi fart og fikk sådd litt tidligere enn vanlg i år. Med nordvendt hage trenger alle vekster den hjelp de  kan få for å komme i mål med blomster i løpet av sommeren.


Inspirasjonen var tantes tomatplanter som hun donerte et par av til oss.
Da satte vi i gang selv også!


Nå gror det så det knaker i vinduskarmen.



Spirene strekker seg mot lyset i rekordfart !


- Og mens vi er tidligere ute enn noen sinne med våre frø,  er våren på utsiden senere en normalt i år. Det er fortsatt bitende kaldt og ikke lenge siden det ble målt kuldegrader om natta.
Så både spirer og folk får fortsatt vente på våren noen dager til...



1 kommentar:

  1. Det er så gøy å så og dyrke egne grønnsaker. Jeg skal på tur i sommer, så jeg turte ikke gjøre det i år for plantene kom bare til å tørke ut når jeg er vekke...Men- kjenner jeg skulle hatt noen når jeg ser de fine plantene dine :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...