"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

torsdag 2. august 2012

Bryllupsforberedelser



Vi er bedt i bryllup, - og det blir ungenes aller første opplevelse av dette slaget ! 
Spenningen stiger gradvis, mens de nærmer seg lørdag hvor det store skal skje.
I dag, i regneværet, ble det satt av litt tid til å trene på håroppsatser ved kjøkkenbordet etter at frokosten var ryddet vekk.


Du verden hva vi har lært på You Tube i årenes løp.
Nå var det håroppsatser som var i fokus, og så klart massevis av lærevillige tutorials å boltre seg i. 
Uten å ha dypdykket så veldig mye i alternativene ble det Lilith Moon vi stanset ved og lot oss inspirere av. Et søk på henne anbefales hvis du liker kunstferdig oppsatt hår :) Her må det må nok øves litt i morgen også hvis vi skal få ordentlig dreis på det før lørdag. 


Mi kjære mormor sydde en barnebunad som mamma brukte for første gang. Så brukte jeg den, og nå er altså vesla nr.3 som tar på seg takken til fest. Det er nå en gang noe eget med håndsydde plagg som går i arv på den måten.


Fine broderier og søljer med filigran. Jeg husker selv hvor betatt jeg var av skje-søljer når jeg var barn. Det er tydelig at fascinsjonen også går i arv. :)


Nå skal det vaskes skjorter og legges opp dressbukser, så er vi nok snart klare for fest.
Må bare ikke glemme å fjerne den gule og grønne neglelakken  før lørdag.


1 kommentar:

  1. Veldig godt tips! Jeg elsker å sette opp håret til tulla, så jeg må definitivt sjekke ut Lilith Monn sine videoer.

    Kos dere i bryllup! Håper været er litt snillere enn i dag.

    Klem C

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...