"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 1. april 2012

Work in (slow) progress....



Ting går ikke fort her hjemme...det går vel mer eller mindre i sirup med både oppussing og byggeprosjekter. Hverdagene er så tettpakkede. Ukene flyr uten at to-do listsa blir noe kortere...snarere lengre....Da gjelder det å glede seg over det som faktisk blir utrettet. I løpet av vinteren har nemlig kjøkkenet fått seg en omgang med malerkosten, - og om jeg ikke er helt ferdig ennå er det uansett verdt å glede seg over. Jeg har nemlig en følelse at det kan bli en stund til trinn 2, nå som våren og sommeren står for døra.


Kroken ved komfyren har blitt betraktelig lysere og hvitere siden denne tiden for ett år siden.
Flisene over ovnen skal nok skiftes ut på sikt, - foreløpig et de testmalt med hvitt for å prøve ut om det er en god løsning. Til venstre, der som de grønne taburettene står, skal det snekres en hylle som vil gi kjærkommen avlastingsplass til benkeplatene. Bare morfar og jeg har tid samtidig en gang, skal det nok bli sving på sakene....


Sik så den samme plassen ut for ett år siden.
Når jeg ser på den er jeg veldig fornøyd med at jeg har satt i gang...
Hva synes dere, - er forandringen til det bedre ? 


I dag skal det helt sikkert ikke jobbes på kjøkkenet.
- I dag skal lille Fjordlingen få av seg vinter-presenningen og en skikkelig omgang med såpe og skrubb. Båtpuss er noe av det koseligste, og mest vårlige jeg vet.

- Så nå er det på med jobbe-buksa og ut i sola ! 

God søndag fra krabbelurene.

2 kommentarer:

  1. Det ble veldig lyst og fint :) deilig med lyse farger :)

    SvarSlett
  2. Så din kommentar på bloggen til "Den gode feen" hvor du etterlyste vaktelegg. De kan du kjøpe hos Beisland Blomster i Risør til den nette sum av 60 kroner for 12 stk. Jan Ivar som driver butikken sender sikkert til deg om du spør.
    Ønsker deg en super påske med eller uten vaktelegg. Hilsen Berit

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...