"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

tirsdag 14. juni 2011

Flower power


Det begynte som en vanlig dag. Mor skulle på møte i byen, og etter arbeidstid benyttet hun anledningen til å poppe fort innom favoritt barneklær -og-leker butikken sin. Ikke mye fikk bli med hjem, - det så virkelig ut som om det nesten skulle bli ingenting...helt til øynene plutselig falt på en solgul blomst! Blomsten var på en rosa, liten barnekoffert og vips - var mor tilbake i barndommen med et smell!


Den gangen mor var liten, var malersakene noe av det kjæreste mor hadde. De lå i et skap på vaskerommet som var pyntet med disse blomsterklistremerkene...Nå henger det samme skapet i krabbelurenes garasje, full av jobbesaker og bilvaskemidler. Men klistremerkene er på fortsatt, mellom skitne fingeravtrykk og støv...:)


Kofferten ble med hjem fra byen. På vei hjem ble mor litt tankeful... vesla vokser så fort...Kanskje er hun blitt for stor til å bli glad for slike rosa kofferer nå? Men heldigvis, - vesla ble hoppende glad, og alle petshoppene hoppet øyeblikkelig inn i sin nye bolig og ble der.


Det dukker stadig opp barndomsminner som jeg ikke vil kaste, paralelt med at grå hår tyter fram mellom alt det sorte på hodet mitt. Denne svært langbente skjønnheten er ennå ikke introdusert. Hun ble med hjem fra mormor sist vi var der, - og som kofferten er hun også nokså retroblomstrete. Jeg har alltid synes det er en så merkelig mismatch mellom det litt gammeldagse, pene ansiktet og de lange, uformelige stoffbeina. Derfor ble ikke denne dukken lekt mest med da jeg var liten. - Men nå synes jeg hun er skikkelig morsom, i all sin originalitet! Kaste?? Næ-hæ-hei!!

Nåvel. Det er litt igjen av dagen. Nå skal penselen svinges en liten runde før det er kveldsmattid. 
- Åh, herlige, lange, lyse junidager!!!!

2 kommentarer:

  1. Jeg hadde også en slik rosa koffert da jeg var lita. *minner*

    SvarSlett
  2. Skjønn koffert! Dukka var jo søt også:).

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...