"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

mandag 23. mai 2011

Huslighet.

Det er mandag, - og det har regnt i strie strømmer hele ettermiddagen. Badet flyter over av klær... igjen...Gangen det sammme, og kjøkkenbenken er også ganske "crowded". Jeg har hatt møter i hele ettermiddag, og det samme i morgen, og onsdag. Det blir ikke gjort et slag her før torsdsag, tidligst...
Jeg vil ikke se på det, og trøster meg heller med noen bilder fra et "loppefunn" for et par uker siden som gjorde meg så hoppende glad! Vi fant et hjemmelaget lekehus, - litt slitt i innredningen men stabilt og stødig , og sjarmerende som en drøm!!! 
To huslige småjenter gav det en skikkelig omgang med skurekost og klut i solskinnet på verandaen. Praten gikk i ett sett...:)
Her er både peis, trapp og flislagt bad! Vegg-til-vegg teppene og strietapeten skal nok snart bli byttet ut. Vi har et  oppussingsprosjekt på gang, vesla og mor...

Masse små, gamle dukkehusmøbler i plast fulgte også med. Noen av dem riktig så sjarmerende. Nå skal huset males invendig, og så må vi finne noen riktig fine papirer å tapetsere rommene med. Tips både til tapet/papirforhandlere og fine dukkehusmøbler mottaes med takk fra blogg-venner!

Tenk om en husvask kunne være så overkommelig som den dagen i dukkehuset. 

Nå er det mørkt, støvet synes ikke, og jeg legger meg og sover fra hele rotet...
Ha en god natt, og på gjenhør :)

3 kommentarer:

  1. Så heldige de var!! Kjempekoseleg dokkehus:) Og ein slik grundig vask er nok etterlengta her i huset også. Men det tar nok ein smule lenger tid ja...

    SvarSlett
  2. Så koselig dukkehus, kan tenke meg at det blir et kjekt prosjekt for dere begge:).

    SvarSlett
  3. Av og til er det godt å bare lukke øynene og krype under dyna... Så kommer det dager etter dette. Jeg har et bra tips når det gjelder tapet. Spør der de selger tapet om de har utgåtte tapetbøker som du kan få. Til et dukkehus er det ikke store bitene du trenger. Jeg har fått noen sånne, og gleder meg til jeg får tid til noen små prosjekter...
    Lykke til med både rydding og oppussing!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...