"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

tirsdag 10. mai 2011

- Hagefest for jentene anno 2011

Våren 2010 hadde vi en liten hagefest for jente-gjengen i veslas klasse.
Den gangen fikk alle hver sin markblomst krans og var så yndige at det var en fryd.
Jeg la ut noen bilder fra det kallaset. Hvis du vil se dem igjen, finnes de under her.
I år opprant veslas 8-års dag i et strålende varmt og stille sommervær, selv om vi var lenge før 17.mai!! Dermed ble det hagefest igjen, - kanskje er vi i ferd med å lage en tradisjon?
 Også i år ble det et superkoselig kalas! Far og mor gikk bare og smilte fra øre til øre mens vi serverte pølse med brød og/eller lompe og diverse topping etter frøknenes individuelle smak..
Popcorn-kjeder var årets party-tricks! :)

 - Det ble suksess å kunne kle på seg popcorn og svinse rundt med dem...
Måkene gasset seg i alle restene som lå spredt over plenen senere den ettermiddagen.

Jentegjengen var nokså lik den som var til stede i Juni-festen i fjor.
Ett år større nå, - og enda skjønnere alle sammen!!!


Lappene i innlegget fra i går, ble hjemmesydde godteposer!
Ha, ha.. så fornøyd jeg var med meg selv når jeg kom på den ideen...


Vi hang dem opp i plommetreet, - det ble et fargerikt og morsomt syn!
Særlg fint var treet når det også var fullt av festfine jenter  på jakt
etter hver sin pose...


Nå er vesla behørig feiret, og over i 8-åringenes rekker.
- og selv om det er fryktelig moro med barnefest, er det også
veldig deilig når roen atter faller over hus og heim...
Sånn er det alltid med barnebursdag.

8 kommentarer:

  1. Vi har vært gjennom barnebursdag nettopp. Takk og lov for fint vær, for det hadde vært i overkant med ca unger innendørs... til neste år må vi be litt færre, og kanskje jeg rekker å sy gaveposer hvis jeg begynner nå...? ;) Knallgod idè, da blir jo posen en gave i seg selv!

    SvarSlett
  2. For et koslig vårparty ,jeg har vinterbarn så her har vi ikke kunnet bruke hagen på bursdager.
    Masse godt og så lurt med popcorn ,,smykker,,
    Ha en fin dag Marit.

    SvarSlett
  3. Ser ut som en herlig dag! Ideen om hjemmesydde godteposer var lur. Den skal jeg prøve å huske på;)

    SvarSlett
  4. Så nydelig og kreativt!!
    Heldig jentegjeng:))

    SvarSlett
  5. Så lekkert! Så ut som en aldeles vellykket fest dette :)
    Ha en super uke :D

    SvarSlett
  6. Så koslig :-) Også DET Pippi-treet da <3 Og superfine bilder du tar.

    SvarSlett
  7. heeei - en av de fantastiske tingene med NIB er at man oppdager nye fine/ koselige blogger - uttrolig inspirerende barnebursdager du viser til - her skal vi ogsaa feire en 8 aars dag om ca 1 mnd ( selv da en mnd for tidlig, men vi skal hjem til Norge i sommer og vi vet med erfaring fra i fjor at det beste er aa ikke utsette ting - for da blir det ikke noe av!!
    Haaper du faar en kjempe fin fredag og en god helg!!

    SvarSlett
  8. Virkelig en sprudlende, vakker blogg du har! Jeg har scrollet nedover, og blitt inspirert av de herligste bilder og motiver. Nydelig bilde du bidrar med i NIBs konkurranse. Linker til deg. :) Meg finner du på bloggen Husfruas Memoarer.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...