"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

tirsdag 15. mars 2011

Mos til middag.

I dag skinner sola! Vi skal ha potetmos til middag...
Det er ikke spesielt sundt, - men vi har fått dilla på hjemmelaget potetmos den siste tiden.
Litt hvitløk i kokevannet og hele kjøkkenet fylles med den lifligste duft...
Mens potetene koker skal jeg stryke nyvasket, lavendelduftende sengetøy og legge i den hvite, fine komoden min... jammen skal jeg det...
Nykokte poteter og hvitløk moses med en kjekk presse som for eksempel denne.
En gave jeg fikk for noen år siden, - og som er DIGG! 
En klatt smør i den varme potetmassen, - og spe med kokvarm melk og rør og rør til det blir passe kremete og mykt. Salt og nykvernet pepper...mmmmm....
Tilbehør er nesten overflødig...men i dag var det tilbud på falukorv i butikken til Tomas, så det ble det til middag i dag.
Karbohydratene får være som de vil, -  i dag feirer vi sola med potetmos. 
Jeg har vann i munnen allerede...

1 kommentar:

  1. Hei,

    Koselig blogg du har. Ble litt fascinert av den pressen din, og selv om det står at du har fått den i gave, må jeg nesten spørre om du har sett sånn i butikk noe sted eller vet hvor den er fra?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...