"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

torsdag 24. februar 2011

Vinterferie!

- Krabbelurene har vinterferie.  Hjemme-vinterferie.
Det er kaldt, grått og jevnt snø-vær. Ungene har masse vennebesøk, med sene kvelder, late morgener, lek, tv og godis.
Mamma og pappa bruker fridagene til å ta igjen diverse forsømte oppgaver, - både praktisk og "administrativt"... 
Min rydde-mani begynner å roe seg nå, - til lettelse for mange i familien :)
Men badeskapet ble så fint at jeg vips satte i gang å male taket på det samme badet også.
Det var sikkert 12 år siden sist, - så den gamle hvite oljemalingen hadde blitt noen grader gulere med årene...
- og det er fint å male panel i februar. Da er lufta tørr og veden krøpet godt fra hverandre så malingen fyller godt ut i "sprekkene". Det som skal gjøres inne må gjøres nå, i februar og mars, - for når våren kommer hos oss  blir det ikke gjort noe mere inne før om leeenge.

Den siste delen av ferien skal det nok sittes en del i sofaen også. Men i dag er det malings strøk nr.2 av baderomstak. - Jeg gleder meg! 

5 kommentarer:

  1. Så herlig med vinterferie!! Det høres godt ut med en skikkelig innekosehjemmeferie :) Likser bloggen din!! :) Ha en fortsatt flott ferie!!

    SvarSlett
  2. Hva er vinterferie egentlig? Har et vagt minne om at det kan ha vært noe fint :p Håper badet blir fint og at mor og far får slappet av litt de også =)

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg havnet her pga den safrangule Steltonkannen din som lyste mot meg på rollen til NIB. Har nemlig gått å siklet på en kanne i akkurat den fargen lenge:-) Og jammen hadde du en fin blogg også! Legger meg til som følger, og kommer snart tilbake.
    God vinterferie!

    Elin Pelin Pøyle

    SvarSlett
  4. Jeg kunne trengt noe ryddemani, så hvis du er ferdig med den kan du sende den videre :) Smart å male nå ja - jeg fikk også lyst til å male :) Noe grått kanskje?

    Fortsatt fin vinterferie!
    Kjersti

    SvarSlett
  5. Hjemmevinterferie høres veldig bra ut!!

    Herlige bilder!
    :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...