"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 27. februar 2011

Hver gang...

...en ferie er over, er jeg full av gode forsetter. Det slår ikke feil... fra nå av skal alt bli mere på stell liksom...ha-ha...
Det varer sjelden lenger enn den første uka, - men noe godt kommer det utav ambisjonene. En gradvis forbedring av systemet i heimen gror fram, - dere husker vel for eksempel det glimrende perm-systemet jeg laget etter sommerferien? Her er et gjensyn med det. Det varer fortsatt - bank i bordet - nå har jeg alltid styr på lapper fra skolen og fritidsaktiviteter. Meldinger som kommer på epost derimot...de er det verre med...:)
Denne ferien kom jeg over en kekkesen liten papp-kommode og brevordnere i samme serie på Nille. Koster ingenting, og passer helt fint til å ha bylantspissere, viskelær og tape/lim i, i tillegg til bestikk-holderen jeg har skrivesaker i.
Forhåpentligvis blir den ennå litt lettere for oss å rydde opp etter leksene med denne vesle investeringen. Leksene her i huset gjøres nemlig på det store spisestuebordet, - supersosialt og koselig mens vi lager middag.

Nå nærmer det seg kvelden her og i morgen er det full fart igjen. I kveld derimot, er det ingen vits i  å legge ungene tidlig. Døgnet er snudd, - og det  justerer seg ikke før vi begynner å stå opp tidlig på morgenen igjen. Vi nyter den siste kvelden, - og vet at mandag morgens trøtte-blues ikke varer så lenge uansett :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...