"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

torsdag 11. november 2010

En gave!

Marit het en av demene i musikk-korpset til mor. Hun var så glad i barn, og snill med alle mennesker. En dag hadde hun med en gave til Krabbelurejenta...midt i uka, uten noen som helst anledning!!!
- Mamma, mamma... se hva jeg har fått av hun Marit!!!! En HAVTING!!!!!! 
- Og vet du hva det er oppi, mamma??? En sånn... sånn... "tyggis", du vet... koral heter det...
Super-snille marit som tenkte på vesla, da skjellskrinet var på full fart mot søpla i en opprydding i heimen...
Noen dager etter, kom vesla og spurte:
- Mamma... hva samler hun Marit på tror du? Hva kan jeg gi henne tilbake...?
- Lille venn, - jeg vet ikke om Marit samler på noe spesielt, men et maleri med havting på kunne vel være moro å lage? 

Det ble en ny malerkveld ved kjøkkenbordet, og snille Marit ble tilsynelatende veeeldig glad for den...:)

4 kommentarer:

  1. Å, så hyggelig!
    Det er de små ting i livet som gir de store gledere av og til.

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg ser du har en kunstner i heimen. Hun lager så flotte og fargerike bilder. Vil kunstnermoren røpe hva slags maling som blir brukt???????
    Med hilsen Sylvia

    SvarSlett
  3. Jeg tror du har en malerspire hjemme i krabbelurejenta :)

    SvarSlett
  4. Det er så koselig når noen tenker på en! Og for et fint bilde Marit fikk tilbake:) Tenker hun satte pris på det.
    Kjersti

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...