"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

lørdag 28. august 2010

Foto-shoot med Tjorven.

- Så er det helg igjen! Vi koser oss, men huset står på hodet i et mindre oppussingsprosjekt, og hele familien skulle på spilleopprag i dag, - så først nå kan vi synke ned i fred og ro...
Derfor var dagen i dag perfekt til å vise alle dere blogg-venner resultatet av et lite foto-oppdrag jeg fikk for tantes gamle Tjorven-dukker i sommer. Krabbelurejenta var stylist, - mamma krabbet rundt i gresset og knipset i vei...
Det ble tatt maaaange bilder, - så heng med, dette innlegget er bilderikt!
Jeg vet ikke om andre kaller disse dukkene for Tjorven-dukker? Vi gjorde i allefall det, og jeg kan huske at flere av vennindene mine hadde slike å leke med. Både gutte- og jente-dukker. Her er en liten kar, utkledd i riktig strand-outfit.
Nå vet jeg ikke om noen unger som har slike dukker, - men lurer på om jeg så at de ble solgt på Sprell for noen år siden? 
Redningsvest må selvsagt dukker har som bor ved sjøen...
- og regntøy kan komme godt med...
Til og med redningsvest med kroklisser.... de meste av dukketøyet er hjemmesydd og strikket...Kjempesøte! 
En kar i rognebær-treet...
- og et yndig, om enn litt stort og tynnhåret, dåpsbarn...
Det ble en morsom formiddag for mamma og tre barn. - og en ting er sikkert, dukker er tålmodige og utholdende modeller...

Nå står middagen på bordet! 
Nyt helga, alle sammen! 

5 kommentarer:

  1. Herlig. Jeg hadde også Tjorven dukke. Det var den beste dukken min altså! Den finnes enda...selv om hunden vi hadde har tygget litt på det ene benet. Min har også blitt litt tynn i håret;) Min datter har ikke lagt sin elsk på den. Hun har nok med Barbie.....

    SvarSlett
  2. Så morsomt! Jeg har aldri hørt om Tjorven dukker.
    Jeg hadde en DIGER babydukke uten hår som ofte sto modell i gresset hun også. Veldig gøy!

    SvarSlett
  3. Næmmen, mine fine Tjorven dukker. De heter det fra produsenten. Så morro å se alle klærne dere har kledd de opp med. Tror det er flere som leser bloggen din som kjenner igjen noe de har laget der ja. Redningsvestene er det Hege som har laget :)

    SvarSlett
  4. Fantastiske bilder. Regner med at både mor og datter koste seg under oppdraget.
    :-)

    SvarSlett
  5. Hehe jeg stusset litt på de redningsvestene ja... Syns det var rart det var flere som hadde like som de jeg hadde laget ;)
    Skjønne dukker, og flotte bilder :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...