"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

fredag 20. august 2010

Det aller viktigste.

Det er fredagkveld. Det regner. Det har vært en full arbeidsuke for store og små, og det er tøft nok etter en lang og god ferie i bekymringsløse lykkeland...Huset er fullt av barn og barnas venner. De voksne synker ned i sofaen etter at alle har spist seg mette på (litt) sunne pannekaker med sammalt hvetemel...
Veslejenta svinser rundt oss...
- Mamma....? Hva skal du gjøre i kveld.....?
- Vet ikke helt ennå, hva tenkte du på....?
- Kan du lage ansikt og hår på den nye hekledukken du laget i sommerferien...? Hun som skal hete Henriette! Jeg gleder meg så til at Karen kan prate med henne, skjønner du...
- Jeg vet ikke om jeg får gjort det akkurat nå, lille venn...Det er så masse stryketøy på kjøkkenet, og,,,,og....

- Ja men mamma! Hva er viktigst? Å holde huset pent, eller å gjøre barnet sitt glad? 
To blå øyne stirrer strengt på mor...
Det blir nok dukkeverksted i kveld, mens storebror har overnattingsbesøk. Jeg er ikke i tvil om hva som er viktigst! 

Ønsker alle en god fredags kveld! 

8 kommentarer:

  1. ta det helt med ro husarbeidet løper ingen sted:)det er lov å kose seg med å gjøre Hernriette ferdig:)inenting er så kjekt som å se ansiktet på barnet sitt når de får noe hjemmelaget av mor eller far. akkurat som at de vet at nå har mamma gjort en innsats bare for meg!

    SvarSlett
  2. Något är redan på väg norrut (om det hjälper, inget ansikte men hår ;-)

    Kram, Juliane

    SvarSlett
  3. he he - de vet hva de skal spille på :)
    sikker på at dukken ble fin iallefall, og klesvasken går jo ingen steder (uheldigvis!)

    God søndag!

    SvarSlett
  4. Den hekledukka så ut som hadde er herlig avslappende liv - før ansikt ;).

    Jeg har kjøpt "Budeiesøm"-lappene mine på www.minanamnband.se. Der bestilte jeg også navnebånd til mormor sine klær - røde med hvit skrift. Hun må jo ha navn på klærne i og med at hun er på sykehusopphold innimellom. Rødt er favorittfargen hennes.

    Jeg fester bare mine merkelapper på de tingene jeg synes passer - i farge - og produktmessig. Kun på tre ting foreløpig, selv om jeg har hatt de lenge. Har oransje og grønne. Synes det har tatt litt av med all denne "brandingen" - men innimellom er det koselig å sette igjen et merke ;).

    SvarSlett
  5. Ble litt rørt av historien. Ser for meg lillejenta di står forran deg med store øyne. Håper hun ble fornøyd med Henriette :-)
    Ha en super uke. Klem

    SvarSlett
  6. Tusen takk for at du følger bloggen min:-) Ble følger hos deg jeg også:-)

    SvarSlett
  7. Heisan Krabbelure
    Herlig, herlig innlegg!
    Ja, hvem kan motstå to bedende barneøyne?
    Synes du prioriterte riktig jeg!!
    Fine bilder av en litt utslått og fredagssliten Henriette!
    Ha en god senkveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...